Videó a motorról-> http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/gyorsasagi/?vi=53 CBR 600
Indítás. Kellemes mély hang tör elő a farokrészbe simított kipufogóból. Nem halk, ugyanakkor nem is hangos a muzsika. Borzasztóan egyenletesen jár a hatszázas erőforrás. Igaz, a fordulatszámmérő mutatója egy kicsit ingadozik, de, ahogy a víz melegszik, még ez is eltűnik.
Egyes. Egyből a helyére kattan. Nagyon finoman pakolgathatóak a sebességek. Talán ez az egyik legjobb váltó, amitt valaha használhattam. Lágy és határozott.
Nyomás. Az első kilométerek ismerkedéssel telnek: helyezkedek az ülésen, döntögetem jobbra-balra, kövérgázt húzok, fékezek stb. Azt csinál a hatkilós amit csak akarok. Lényegesen könnyebb vele bánni, mint az R6-tal. Ezt a könnyed irányíthatóságot a korábbi CBR-hez képest hatkilónyi súlymegtakarításnak lehet köszönni, amit a futóműnél sikerült kieszközölni, és mivel az igen távol esik a tömegközponttól, különösen nagy hatással van a fordulékonyságra. Elődjéhez képest szembetűnő újítás, hogy a hatszázas 41 mm belsőcső-átmérőjű, felfordított teleszkópvillára támaszkodik, amelyhez radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek kapcsolódnak. Végtelenül jól végzi a dolgát a futómű. Ezért ezt nem is érdemes tovább ragozni. Könnyed utcai paripa!
A gázreakciója borzasztóan kiegyensúlyozott. A teljesítménygörbét teljesen kisimították a középtartományban, aminek köszönhetően abszolút nem rángat a verda. Ahogy a fordulatszámmérő mutatója halad felfelé, ugyanúgy haladnak a számok a digitális kilométerórán. Ötezres fordulatnál százzal haladunk, majd egy határozott gáz és úgy gyorsul, mintha akkor indulnánk. Persze erre az R6 és még sok más gép is képes, viszont a CBR egyik ponton sem ugrik meg. Nincs az a lórúgás, amit a sportgépektől megszokhattunk. Mintha zsinóron húznák! Halkan szeli a levegőt, én meg azt veszem észre, hogy 170 föltött siklok. Bármilyen hihetetlen, de olyan 160-ig nem érezni rajta a sebességet, ami különösen veszélyes lehet. Kellemes meglepetést okozott még, hogy - hatszázas motoroktól eltérően - nem kell sűrűn váltani. Alacsony fordulatról is gyönyörűen és egyenletesen feltornássza magát a CBR, lehetünk akár hatodik sebességben is.
Egy idő után valami belerondít ezen idilli képbe. Ez a valami nem más, mint a kipufogó hevülése. Úgy gondolom, a szigetelést elszúrta a Honda. Az első ülés is igencsak melegíti az ember hátsóját, az utasé pedig egy idő után kellemetlenül süt. Ez ősszel lehet, hogy jó, de nyáron felettébb necces tud lenni. Amit még negatívumként említenék, hogy számomra borzasztóan kicsi a CBR. 187 cm-es magasságommal szabályosan be kellett hajtogatnom magam a szélvédő mögé a menetszél elől. Ez persze csak számomra negatívum. Alacsonyabb pilótáknak tökéletesek e gép méretei.
|